Εώτηση Κατερίνας Ιγγλέζη προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: Η κλιματική αλλαγή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Αθήνα, 9  Δεκεμβρίου 2016

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Η κλιματική αλλαγή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η Διάσκεψη της Σύμβασης-Πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP22 που πραγματοποιήθηκε στο Μαρακές 7-18 Νοεμβρίου 2016. Πρόκειται για ένα γεγονός καθοριστικής σημασίας για τον πλανήτη, που στόχευε στην ενεργοποίηση όλων των χωρών στην κατεύθυνση της εφαρμογής της Συμφωνίας των Παρισίων. Το ζητούμενο της COP 22 ήταν ο καθορισμός συγκεκριμένων βημάτων της διεθνούς κοινότητας για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας, την μείωση των εκπομπών ρύπων και της απανθρακοποίησης της οικονομίας για να έχει μέλλον ο πλανήτης.

Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τη σημαντικότερη περιβαλλοντική πρόκληση που η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίσει. Η μείωση των εκπομπών, η επιβράδυνση της Κλιματικής Αλλαγής και η προσαρμογή σε αυτή είναι το τρίπτυχο της επιβίωσής μας πάνω στον πλανήτη Γη.

Η εκπαιδευτική διαδικασία κατέχει καθοριστικό ρόλο τόσο στην διαμόρφωση φιλικών στο περιβάλλον συμπεριφορών όσο και στην εμπέδωση  νέων συνηθειών  προς όφελος του κλίματος. Ειδικότερα μέσα από μελέτη αλλά και από βιωματικές δράσεις τα παιδιά κατανοούν την αλληλεξάρτηση ανάμεσα στο άτομο και το περιβάλλον, συνειδητοποιούν την άρρηκτη σύνδεση ανάμεσα στην ποιότητα του περιβάλλοντος και στις δικές τους καθημερινές ενέργειες. Αντιλαμβάνονται τι σημαίνει οικολογικό αποτύπωμα και πως από την ατομική στάση του καθενός οδηγούμαστε στην αντιμετώπιση των προβλημάτων σε συλλογικό επίπεδο.

Η περιβαλλοντική εκπαίδευση διαδραματίζει έναν πολυεπίπεδο ρόλο και η εισαγωγή της στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εξαιρετικά σημαντική. Για την ενίσχυση του έργου των εκπαιδευτικών έχουν εκδοθεί ποικίλα εγχειρίδια προς τους εκπαιδευτικούς και ειδικότερα για την κλιματική αλλαγή. Ακόμα εφαρμόζεται σε συνεργαζόμενα σχολεία της χώρας το πρόγραμμα ASPnet-UNESCO σε συνεργασία με την UNESCO, που περιλαμβάνει πάνω από 10.000 εκπαιδευτικά ιδρύματα σε 181 χώρες.

Πολλές χώρες έχουν επεκτείνει το μάθημα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και έχουν εισάγει ειδικό αντικείμενο για την κλιματική αλλαγή στο εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, στο πλαίσιο των ενεργειών για την αντιμετώπιση του ζητήματος.

Επειδή η προσαρμογή στις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής και η επιβίωση μέσα από αυτήν θα πρέπει να είναι ο στόχος για ένα βιώσιμο μέλλον δικό μας και του πλανήτη.

Επειδή τόσο η δική μας γενιά αλλά ιδίως η νέα γενιά θ’ αναγκαστεί να ζήσει με τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής.

Επειδή η ανάπτυξη κατευθύνσεων για την ενσωμάτωση της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και της δράσης για το κλίμα στα σχολικά προγράμματα, μέσω μιας προσέγγισης που αφορά ολόκληρο το  σχολείο είναι καθοριστική για το μέλλον μας.

Επειδή το ζητούμενο δεν είναι απλά και μόνο η  ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με την καθαρή ενέργεια, τα θέματα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και εκπομπών αερίων αλλά η ουσιαστική αλλαγή του αναπτυξιακού, παραγωγικού και καταναλωτικού μας μοντέλου,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται να εισάγει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικό αντικείμενο για την κλιματική αλλαγή;
  2. Σε ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να προβεί ώστε να αναπτυχθούν δράσεις για το κλίμα σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες;

 

Οι ερωτώσες Βουλευτές,

Ιγγλέζη Κατερίνα

Καφαντάρη Χαρά

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: